menu

Cashback Claim Voorwaarden

Als jouw cashback is afgekeurd, niet geregistreerd is of je hebt een te laag bedrag ontvangen, dan kun je binnen 3 weken na de aankoop een cashback claim indienen in Mijn Account.

 

Controleer eerst of hiervoor toch niet een goede reden geweest kan zijn. Vaak is dat namelijk het geval. Onderzoek heeft uitgewezen dat het niet registreren van een cashback zelden ligt aan de webshop of aan ons, maar bijna altijd aan de gebruiker.

 

Het is een service van onze kant dat we onderzoeken of je mogelijk de cashback alsnog kunt ontvangen. En als dat gebeurt, is dit vaak uit coulance van de webshop.

 

Daarom gelden er een aantal voorwaarden als je een claim indient.

 

Toestemming delen gegevens

Als je een claim indient, geef je ons toestemming om alle (persoons)gegevens in jouw claim en in de bijlage(en) van de claim te delen met het affiliate netwerk en met de adverteerder. Jouw gegevens zullen alleen gebruikt voor het verwerken van de claim en niet voor andere doeleinden.

 

Zes maanden nadat de claim is afgehandeld, wordt de bijlage (bijv. factuur, polisblad of overeenkomst) van jouw claim automatisch permanent verwijderd uit ons systeem.

 

Hoe het werkt

Wij beoordelen je claim eerst zelf. Soms kunnen we deze namelijk zelf al oplossen, of afwijzen (we laten je dan altijd de reden weten). In alle andere gevallen zetten we je claim door naar de webshop.

 

Houd er rekening mee dat het soms (helaas) maanden kan duren voordat we antwoord krijgen. Soms krijgen we zelfs helemaal geen antwoord.

 

Indienen binnen drie weken

Een claim dient binnen drie weken na de aankoop/aanvraag te zijn ingediend, anders nemen we deze niet meer in behandeling.

 

Aantal claims

Je kunt maximaal één claim per webshop per twee weken indienen. Een claim zou namelijk echt een uitzondering moeten zijn, als je je aan de regels houdt dan zou het ook gewoon direct goed moeten gaan. Dus als je in een periode van twee weken meerdere claims voor dezelfde webshop indient, zullen we er maar één behandelen.

 

Geen garantie

Het indienen van een claim is geen garantie dat je de cashback krijgt. Wij zijn hierin afhankelijk van de medewerking van de webshop. Soms neemt een webshop de claim niet in behandeling, of wijst de claim (zonder reden) af. In beide gevallen ontvang je dan geen cashback. Als een webshop niet meer actief is op ons platform, dan kunnen wij ook geen claims meer voor deze webshop verwerken.

 

Antwoord van de webshop is bindend

Een claim wordt door ons maar één keer ingediend bij de webshop. Het eventuele antwoord van de webshop is bindend. Wij doen daarna geen navraag meer bij een webshop waarom een claim is afgewezen.

 

Na 12 maanden standaard afwijzing

Een claim die na 12 maanden nog niet is behandeld door de webshop wordt door ons afgewezen.

 

Geef ons de juiste informatie

Claims waarbij niet alle gevraagde en benodigde informatie wordt meegestuurd, kunnen worden afgewezen door ons.

 

Toewijzing claim

Als je bericht ontvangt dat de claim is toegewezen, zetten wij de cashback in je account. Als de cashback dan de status Bevestigd heeft, zal de webshop de cashback nog moeten keuren. Als je cashback dan alsnog wordt Afgekeurd, kan je niet nogmaals een claim indienen voor deze cashback.

 

Het goede nieuws

Als je je aan de voorwaarden van de webshop en de cashback regels hebt gehouden, is de kans groot dat jouw claim wordt toegewezen en je alsnog de cashback krijgt.

 

Wat doet Cashback XL voor mij?

Als jouw claim niet behandeld wordt door de webshops wil dat niet zeggen dat er van onze kant niets gebeurt. Samen met onze partners werken wij er op de achtergrond aan om ervoor te zorgen dat de webshop jouw claim nog in behandeling gaat nemen. We kunnen de webshops echter niet dwingen dit te doen.

 

De werkelijkheid is gelukkig dat driekwart van de webshops binnen een termijn van twee maanden de meeste claims behandelen.

 

Voorkomen van claims

Voorkomen is natuurlijk altijd beter dan genezen, en in de meerderheid van de gevallen gaat het helemaal goed. Lees ook zeker onze tips om claims in de toekomst te voorkomen.

 

Contact

Neem voor vragen over een claim of cashback altijd contact met ons op. Wij kunnen je hiermee helpen, de webshop niet.